zondag 5 maart 2017

Perfecte Storm

Het leven, mijn leven lijkt soms op de perfecte storm.



Een perfecte storm...
Heeft geen begin en geen eind.
Ergens start hij, 
ergens houdt hij op.
Alles gaat in elkaar op
regen, wind en zonneschijn.
Vallen, opstaan, huilen, lachen en genieten.
Soms wordt je overspoeld door een golf.
Een golf van angst of van liefde.
Jij bepaalt de invulling.


In de storm van je leven

kan alles je worden ontnomen
En komt er plaats voor iets nieuws.
Het maakt jouw leven uniek.

En dat is hoe imperfect het soms ook lijkt en voelt, perfect.

Want jij bent perfect zoals je bent!!!


Je leert van je fouten.
Van je successen leer je weinig nieuws.
Behalve een korte kick van je behaalde resultaat. En dan? 

Door naar de volgende uitdaging.
Door te falen leer je jezelf telkens te verbeteren.
Diep adem halen en doorgaan.


Mijn uitdaging is onder andere mijn paard.
Zwemmen met mijn paard had ik nog nooit eerder gedaan.
Ik maakte de keus, 
ik handel uit liefde in plaats van uit angst.
En ik ga deze uitdaging aan.
En het resultaat:
Dikke smile op mijn gezicht en een
paard dat speelt met het zeewater op zijn hoofd.



Het vinden van je balans,telkens weer. 
Elke dag, elke minuut, in elke situatie.
In elke storm ligt weer een nieuw balans punt.
En natuurlijk ga je weer eens op je bek...


En juist 
                             wanneer je na falen weer opstaat
en een nieuwe poging waagt
Juist dan kun je zeggen - denk ik-
ik heb echt geleefd.



Het effect van een perfecte storm 
blijf nagalmen
Brokstukken moeten worden opgeruimd
De wonden mogen genezen.
Er komt ruimte voor nieuwe kansen
en gek genoeg de mogelijkheid om
de beste versie van jezelf te worden.
Het is zoeken naar een nieuwe verbeterde balans.


Een perfecte storm
dwingt je om constant te streven naar verbetering en vernieuwing.
Is iets goed, dan mag je weer vernieuwen.
Alle mooie dingen op aarde zijn niet perfect.



Streven naar perfecte
is dat constant voluit gaan? 
Of pas voluit gaan als je alles volledig onder controle hebt?
Maar krijg je niet pas controle 
wanneer je voluit gaat en streeft naar perfectie?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten