maandag 20 juli 2015

Nieuwe liefde

Kun je weer liefhebben nadat je het vertrouwen in het leven bent verloren ?



Naar mijn mening wel, maar nooit meer zo onbezonnen als daarvoor. Altijd houd je in je achterhoofd dat iemand vrijwillig of onvrijwillig je kan verlaten. Wanneer het leven je je zielsverwant ontneemt, ga je daar met andere ogen naar kijken.


Ik ben 10 jaar de trotse eigenaresse geweest van een prachtige merrie queenie.
She was my pride and joy.

 Queenie 2010




In 2013 is zij tot mijn grote verdriet plotseling overleden. Enkele maanden daarna heb ik een nieuw jong paard gekocht. Een grote kerel genaamd Job. Hou ik minder van Queenie, nu Job er is? Meer van het ene paard dan van het andere paard? Nee. Is het een vervanging voor mijn liefde; nee. Hou ik van hen beide; JA! Met mijn hele wezen kan ik dat zeggen. Enkel hou ik van allebei op een andere manier en waardeer ik bij hun allebei andere eigenschappen. En zo simpel is het misschien ook wel in de liefde.


Job 2015

De een is geen vervanging voor de ander. Liefde naar beide is oprecht, doch anders.



Het verlies van iets dierbaars stompt je eerst af van de wereld, maakt dat je denk: dit doe ik nooit meer. Echter in de loop der tijd krijg je weer meer vertrouwen in het leven en de liefde. En als liefde oprecht is, komt er toch weer een opening naar je hart. En geef je jezelf de vrijheid om weer lief te hebben. Ik heb mezelf toegestaan geluk te ervaren. Daardoor mag ik weer stralen, ondanks mijn voortdurende verdriet.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten