vrijdag 23 oktober 2015

1 jaar Mevr. Vlaming- Kikkert

24 oktober 2015 mag ik me al weer 1 jaar mevr. Vlaming- Kikkert noemen!


Op 18 oktober 2014 vertrokken Adrie en ik voor onze vakantie naar Hawaii.
Mijn schoonouders brachten ons niets vermoedend naar schiphol.
Niet wetende dat mijn trouwjurk in mijn handbagage zat...

Vol vertrouwen, zonder verwachtingen
Met een engel op onze schouders
gaan wij samen verder op ons levenspad.


De keus voor ons op deze manier in het huwelijk te treden was een weloverwogen.

Na alle ellende van de afgelopen jaren, voor ons beide wilde we 1 dag, die van ons samen was. 
Waar we ons leven lang met een glimlach op terug zouden kunnen kijken. 
En alleen met elkaar wilde we deze dag doorbrengen. 
Zonder verantwoording aan andere af te moeten leggen. 
Het zou een emotionele dag zijn, een omstreden dag, een dag met een dubbel gevoel en daarom een bewuste keus om deze dag op deze plek zo door te brengen. 
Met Niels als vlinder die weer om ons heen fladderde ;)

Filmpje: Impressie van onze huwelijksreis naar Hawaii

Wij wisten al maanden dat we op Hawaii gingen trouwen.
De huwelijklicentie (die  nodig is wanneer je trouwt in Amerika) hadden we via internet ingevuld.

Op het eerste eiland wat we bezochten, Ohau, hadden we een afspraak met onze huwelijksplanner.
Zij vertelde ons hoe de huwelijksceremonie zou verlopen en gaf ons wat tips mbt de foto's die genomen zouden worden tijdens het omdoen van de ringen. 
Ik verzekerde haar er nog van dat ik de zin 'till death do us part' niet wilde horen. 
Hierna gingen we naar een huwelijksambtenaar. Zij checkte onze huwelijkslicentie 
en liet ons een eed af leggen dat we alles naar waarheid hadden ingevuld.

23 oktober vlogen we naar het volgende eiland, Kaui, waar de huwelijksplechtigheid zou plaats vinden. We hebben speciaal Kaui daar voor gekozen omdat het minder toeristisch is en
heel mooi is qua natuur en dus ook qua foto en geniet mogelijkheden.

24 oktober. Onze trouwdag is aangebroken. We zijn allebei toch een beetje zenuwachtig.
Adrie brengt mij bij de kapper, die van mijn haar een waar kunstwerk maakt, dat zeer waai bestendig was (lees, de volgende dag toen ik uit bed kwam, zat mijn haar nog in model). Ook krijg ik prachige bloemen in mijn haar. Een echt hawaiiaans kapsel! 


Beide trekken we in aparte kamers onze trouwkleding aan (Adrie had mijn jurk nog niet gezien) en als ze klaar zijn, tonen we onszelf aan elkaar. Wow, wat mooi.
We hebben niet veel tijd om hier van elkaar te genieten, want onze fotografe Kay staat al voor de deur om ons met de auto naar de plek van de ceremonie te begeleiden.


De ceremonie is adembenemend. We staan op de rotsen, voor de klotsende zee.
Tijdens de gehele ceremonie kijkt een zee schildpad mee vanaf zijn veilige plekje op de rotsen in de zee. We trouwen op Poipu Beach te Kaui. Tijdens de ceremonie ligt de nadruk op de liefde tussen mensen verweven met Hawaiiaanse gebruiken en uitspraken.  Het uitwissen van de bloemenkransen wat men doet als je van elkaar houdt. Het blazen op de schelp om aan te geven dat er iets groots te gebeuren staat....We genieten!


                                    E Hoomau Maua Kealoha (May our love last forever).

Na de plechtigheid gaan we met onze fotografe Kay op pad om nog wat mooie foto's te maken, als herinnering aan deze mooie dag. 







Kay laat ons na een 2 h alleen en dan gaan we zelf nog op pad om nog wat meer foto's te maken
en op een prachtige plek tijdens het een heerlijk etentje te genieten van de zonsondergang.

Terug in het hotel, maken we de greetz kaarten die we voor familie en vrienden al klaar hadden gemaakt in Nederland, af met een mooie foto erop klaar en versturen deze.
Over een paar dagen zal iedereen weten dat wij op Hawaii zijn getrouwd!
De glimlach is niet meer van ons gezicht af te krijgen. We zijn nu gelukkig en hebben een prachtige dag samen gehad, waar we de rest van ons leven vrolijk op terug kunnen kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten