zondag 11 oktober 2015

You got to get up and try


You got to get up and try, try, try

Where there is desire
There's gonna be a flame
where there is a flame
Someone's bound to get burned
But just because it burns
Doesn't mean you're gonna die
You've gotta get up and try try try


In het leven 
zijn sommige lessen hard.
Soms word je uit het veld geslagen 
en weet je niet meer hoe je verder moet...

Just try!

Leven betekend dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet.
Dat je soms zo bezig bent met jezelf dat je een ander niet kunt helpen.
Je zit letterlijk en figuurlijk in de knoop...


Uit beleefdheid word je vaak de vraag gesteld,
hoe gaat het...
Sociaal aanvaardbaar is dan dat je antwoord met 'goed'.
Voor enige tijd is mijn antwoord geweest:
'opstaan en blijven ademhalen'.
Meer was het op dat moment voor mij niet.

Leven betekent
leren omgaan met boosheid, verdriet,
gemis, teleurstelling en ook met vreugde en geluk.
Emoties die er allemaal mogen zijn!
Omhels ze, koester ze.

Soms kun je zwelgen in zelfmedelijden.
En dat mag ook.
Ik gun mezelf daar soms even een uurtje de tijd voor.
Dan ga ik, voor mij emotionele liedjes draaien,
foto's kijken uit tijden van mensen / uit tijden die ik mis.
En in dat ene uur, voel ik mezelf heel zielig.
Huil ik de ogen uit mijn hoofd en ben ik ontroostbaar.

Daarna haal ik diep adem.
Recht ik mijn schouders 
en kijk ik weer vooruit.
Sta ik stil bij de dingen waar ik dankbaar voor ben.
En dan kan ik er weer tegen,

Het leven is vallen en opstaan.


Doorzetten is iets wat iedereen voor zich mag leren.
Dieren lenen zich heel mooi om deze vaardigheid aan te leren.
Immers, bij een oefening die je aan het doen bent met bijv. een hond
moet je altijd afsluiten met een oefening die goed lukt.
Want dat is wat de hond onthoudt.
Deze regel geldt voor iedereen die met mijn honden werkt.
Doorgaan totdat de oefening geslaagd is.


Zet door!
Voor kwetsbaren doelgroepen waar ik in mijn werk ook mee te maken heb
is juist het doorzetten iets wat moeite kost.
Wanneer mensen hebben leren doorzetten en zien wat het resultaat is,
zijn ze blij met deze verworven vaardigheid.
Hier heb je iets aan voor de rest van je leven.

In je werk, in je privé leven
kun je worden beschadigd.
Kun je later terug kijken op die tijd
en zien wat het je gebracht heeft???

Het leven kan je neerslaan
het kan de grond onder je voeten weg slaan
en dan is de keus aan jou...

Verzuip je in het gat onder je voeten
of ga je het opnieuw proberen,
met het weten dat je de kans loopt
om soms weer neergeslagen te worden...
Om opnieuw gekwetst te worden.
Met de wetenschap, dat je ook dat 
zal overleven en dat je er weer sterker uit komt

Ga je het leven aan
of 
ga je het leven uit de weg.






I  will get up 
and try try try

Geen opmerkingen:

Een reactie posten