woensdag 12 augustus 2015

Tattoo's

My body is my journal, and my tattoos are my story....


Een uitspraak waar ik me volledig bij aan kan sluiten.

Er zijn veel mensen die een mening hebben over getattoeerde personen algemeen, of over mijn tattoo's. 'Het is nu wel eens genoeg', of  'zou je niet eens stoppen, het kost allemaal zo veel geld' zijn dingen die ik regelmatig te horen krijg.

Maar mijn tattoo's horen bij mij.
Elke tattoo heeft zijn eigen verhaal.
De één een diepere betekenis dan de ander.
Ze maken mij tot wie ik ben.
Ik heb niets te verbergen onder mijn tattoo's, zij vertellen enkel mij verhaal en ik vind ze prachtig.




Het begon allemaal toen ik 19 jaar was. Een belangrijk iemand in mijn leven was overleden en 'ons' muzieknummer was 'Stil in mij'. Dus op mijn rechter bovenarm kwam dat te staan met 2 muzieknoten erbij.

Na 15 jaar was 'Stil in mij' onleesbaar geworden.
Een veel voorkomende beginnersfout (aan mijn kant), een tattoo te klein laten zetten. Hierdoor gaat de inkt in de loop de jaren in elkaar over lopen.
Dit jaar heb ik een prachtige coverup kado gekregen van mijn man, waarbij een heel klein gedeelte van mijn oude tattoo zichtbaar is gebleven, en 'Stil in mij' nu weer in vol ornaat op mijn arm staat!


Ik raakte meer geinteresseerd in tattoo's en kwam er ook nog achter dat mijn naam in het hebreeuws Roos betekende, dus heb ik rozen om mijn middel laten tattoeren. Met prikkeldraad, want ik ben natuurlijk geen kat je om zonder handschoenen aan te pakken.



Toen mijn oma overleed kreeg ik een paar honden euro van haar. Zij heeft mij de liefde voor dieren en voor de natuur bij gebracht en van dat geld heb ik pootjes op mijn rug laten tattoeren. Van de dieren die op dat moment in mijn leven waren. Dus van een fret, stinkdier, kat en hond, Deze tattoo zorg nog wel voor de  meeste ophef...



Anno 2015 zijn er twee vlinders naast de pootjes gekomen. De linker vlinder voor Niels, hij vliegt altijd met me mee...
De rechter vlinder voor mij man, mijn beschermer op aarde.

If my body is a temple, why not decorate the walls


Op een of andere manier ben je als getattoeerde vrouw een leuk object om aan te raken. Gek, want ik zie mensen dat nooit doen bij een getattoeerde man...
Hoe vaak mensen niet loop bewegingen over mijn rug maken.
Me aanstoten en zeggen 'hee, er heeft een hond over je rug gelopen'. Oke, dat zijn dus dingen waar ik geen rekening mee had gehouden toe ik deze (maar ook andere) tattoo's nam.

Veelal krijg ik positieve reacties, over de kwaliteit en de kleuren van mijn tattoo's. En nog steeds zijn er mensen die denken dit ik iets te verbergen heb of iets wil verbloemen (haha, ja graag mijn hele linker arm!).  Mijn tattoo's helpen mij dingen te verwerken, ze geven mijn leven kleur. Ze laten zien welk standpunt ik inneem met betrekking tot bepaalde dingen.

Mijn tattoo artiesten kies ik zeer zorgvuldig uit. Ik bekijk veel van hun werk en laat enkel een nieuwe tattoo zetten als ik volledig met hen op één lijn zit. Ik sta liever 6 maanden op een wachtlijst bij een tattoeerder die goed is, goed werk
aflevert en waar ik misschien iets meer betaal.
Een tattoo is namelijk wel een commitment voor
een levenlang en ik wil geen prutswerk op mijn lichaam.

Mijn tattoo's draag ik met trots en maken mij tot de kleurrijke persoon die ik nu ben!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten