donderdag 19 mei 2016

Alles is liefde

Soms zitten dingen mee, soms zitten dingen tegen.
Een uitspraak die vaak wordt gebruikt.
Is het wel echt zo, dat dingen tegen zitten.
Of is het voor ons een wijze les en een mogelijkheid om de dingen te mogen veranderen.



Want waarom is afscheid nemen van dingen moeilijk.
Is het geen prachtige kans op een leermoment een nieuwe kans voor een nieuw pad in je leven?
Een periode van (gedwongen) stilstand en rust kan op deze manier veranderen in een periode van bezinning en stilte in jezelf. Juist die stilte in jezelf kan er voor zorgen dat je minder afhankelijk wordt van andere en echt voor jezelf kunt kiezen. Misschien doordat je meer open staat voor je ware gevoelens.

Natuurlijk hebben we andere nodig in deze wereld. Andere mensen en dieren zijn er om van te leren, om op te steunen en samen groter te worden. Uiteindelijk terug naar de bron, worden we niet voor niets alleen geboren en gaan we alleen dood. Hoe mooi zou het zijn als je zo volledig op jezelf en op je eigen gevoel kan en mag vertrouwen dat je de ander niet meer nodig hebt.

Laatst had ik een mooie ervaring met innerlijke rust. Zo'n rust dat de het koude water me niets meer deed, de mensen om me heen interesseerde me niet meer. Ik was één met de natuur en één met diegene van wie ik hou.




Nothing ever really dies.

We just transform.

Voor het eerst naar de plek waar ik drie jaar geleden fysiek afscheid van je nam. Een gevoel van innerlijke rust op het moment dat ik nu de zee in loop. Totaal anders dan 3 jaar geleden, toen de aarde onder mijn voeten verdween...
Fijn en mooi om hier vandaag te zijn.

Drie witte rozen. Eén voor elk jaar dag ik je moet missen.
Ook staat het getal 3 voor de eenheid die we vormen.
Eén rode roos, voor onze oneindige liefde.
Een liefde die maar niet bij mij weg wil gaan,
want juist die roos spoelde telkens naar mij terug...

I am not what has happened to me.

I am what I choose to become.

Hoe mooi is het als je door je innerlijke rust tot nieuwe inzichten komt.
En daardoor kunt doen wat je echt wilt.



Zonder verantwoording,
gewoon vanuit je eigen kracht en gevoel.

Immers alles wat op je pad komt heeft een reden. 
En geeft nieuwe mogelijkheden. Nieuwe kansen om te groeien.



I am doing what i truly want to do

En met het volledige vertrouwen dat er voor mij wordt gezorgd door het universum.
Immers alles is liefde. En vanuit deze liefde ga ik verder! 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten