zondag 29 november 2015

Volg je gevoel

Volg je hart en je gevoel ....
Altijd!

\\

Iets wat ik naar mijn cursisten en cliƫnten
altijd uitdraag. 
En zelf leef ik ook naar deze regel.

Dacht ik...



Ik merk dat ik de laatste tijd nog beter op mijn gevoel leer vertrouwen.
Ongeacht wat een ander daar van vinden.
Mijn gevoel is mijn gevoel. Daar komt niemand aan.
En niemand kan zeggen dat dat niet goed is.
Immers, het is MIJN gevoel!



En dan toch, merk ik vandaag. Dat ik me van mijn stuk laat brengen.
Dat ik niet bij mijn basis gevoel blijf.
En dat niet alleen ik daar de dupe van ben,
maar ook anderen.
En dan baal je als een stekker. 
Dan vloeien en wat tranen. Van zowel fysieke als van mentale pijn.
En voel ik dat ik en andere over grenzen heen gaan en 
geeft dat mij een naar gevoel. 
Sterker nog, ik voel me uit mijn kracht,
afgedwaald van MIJN pad, weg van mijn gevoel...

En weet ik weer met heel mijn hart, ziel en zaligheid.
Mijn gevoel is goed,
mijn gevoel ben ik nooit kwijt!
Het liegt mij niet voor.
Mijn gevoel is altijd juist.

Ik blijf bij mijn gevoel,
ongeacht wat een ander daar van vind!
Want mijn gevoel is op dit moment
juist voor mij!



En om daar maar een heel klein voorbeeldje van te geven.
Ik kwam de fotografe van deze foto tegen op facebook. 
Bekeek haar pagina en had gelijk een goed gevoel bij haar.
En dacht, zij gaat ons, de liefde, de samenwerking, met onze drie heerlijke 
honden (die zich toen als barrels gedroegen overigens)
vastleggen op de gevoelige plaat.
Met als resultaat, prachtige foto's!

En dat is vertrouwen op je gevoel!
 \

Met spierpijn en een blauwe plek erbij.
Word ik vandaag herinnert
aan hoe belangrijk mijn gevoel voor mij
en voor het welzijn van mijn dieren is.

Voornemen voor nu en de toekomst,
Bij mijn gevoel, zijn, blijven
en dat uitdragen en uitspreken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten